A inceput sezonul de vara

Ne aflam in prezent in data de 2 iunie si de la un timp a debutat noua hrana de sezon. Este cu mult mai usor si poti sa-ti asiguri o masa sanatoasa, procurand: mazare, cartofi noi, dovlecei, fasole  pastai, ceapa , usturoi, morcovi, rosii, cirese, capsuni, etc. Din astfel de produse se poate alcatui usor meniuri si salate, dintre cele mai gustoase, alaturi de o bucatica de carne, fiarta sau fripta la gratar, evitand, pe cat posibil, painea. Salata este alimentul de baza, continand vitamine si fibre. Ele asigura volumul necesar umplerii stomacului, fara a-l ingreuna si determina o digestie prelungita. Iata cum ne hranim noi in prezent.

Dimineata, consumam un seik din ovaz expandat, cu capsuni si un iaurt mic, trecute prin mixer. Sotia bea o cafea mica. Eu consum putina ciocolata neagra. La pranz preparam un castron de salata, cu tot felul de legume, o friptura si o garnitura din legume fierte. Nu consumam paine. Un pafar de vin rosu. Peste doua -trei ore un castronel de fructe de sezon. Seara , ceva la fel ca la pranz, in cantitate mai redusa, accentul fiind pe salate. Nu consumam branzeturi si nici lactate in aceasta perioada. Alimentul de baza sunt fructele de pe piata, de orice fel. In acest mod, am inceput sa scadem in greutate, sa fim mai dinamici, sa facem zilnic patru-cinci kilometri pe jos.

Ce sunt proteinele? Importanta proteine, alimente.

Proteinele au o dubla origine;animala sau vegetala. Cele de origine animala sunt:carne, ou, peste, lactate. Proteinele de origine vegetala sunt cele obtinute din:mazare, soia, fasole, linte, cartofi, morcovi, paine, etc.

Proteinele din alimente se gasesc in organismele vii. Sunt bogate in aminoacizi, ce au un rol deosebit de important in refacerea musculaturii. O sursa de proteine bune se gasesc in carnea alba-peste, pui, curcan-si sunt cu atat mai necesare in sezonul rece , deoarece acum consumul de energie, pentru mentinerea functionalitatii fiziologice a organismului, supus rigorilor temperaturilor scazute, este mai mare.

Consumul de proteine din alimente sporeste capacitatea organismului de a se apara impotriva bolilor. S-a constatat ca pentru un copil sunt suficiente a fi consumate zilnic in jurul a 6o de grame de proteine iar pentru un adult, in jurul a nouazeci, o suta de grame zilnic. Pentru claritate, sunt necesare cate un gram de proteine pe kilogram corp zilnic. Proteinele sunt folosite cu succes si in dietele de slabire. Proteinele din zer sunt utilizate  in pudra proteica, batoanelor proteice, etc. Atentie! Zilnic trebuie sa avem in organism un consum total proteine, atat vegetale , cat si animale, reprezentand 15% din totalul alimentatiei noastre.